Witold Urbanowicz
Perony stacji Dworzec Wileński znajdą się pod ul. Targową między Białostocką i al. „Solidarności”. Po północnej stronie Trasy W-Z znajdą się natomiast tory odstawcze. Ogólnie będzie to jeden z większych placów budowy (wykopów) – jego długość wyniesie 500 m, a szerokość w minimalnym miejscu 24 m.
Według deklaracji władz miasta prace na budowie tej stacji mają rozpocząć się w połowie wakacji. Wiązać się to będzie z wyłączeniem z ruchu ul. Targowej między ul. 11 Listopada a Białostocką. Most Śląsko-Dąborwski i al. „Solidarności” na odcinku Szwedzka – pl. Bankowy będą przeznaczone tylko dla komunikacji publicznej. Tramwaje jadące Trasą W-Z ominą plac budowy tymczasowym torowiskiem na ul. Jagiellońskiej oraz nowym łukiem z ul. 11 Listopada w kierunku Ratuszowej.
Czas trwania budowy stacji to ok. 24 miesiące. Jak mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego, w czasie mistrzostw Euro 2012, zgodnie z umową, zapewniony ma być przejazd „co najmniej w ciągu al. Solidarności”.